Volvo ocean race dag 1, del 2

Dag 2 i Göteborg började med hotellfrukost vid 8.30 tiden så då fick man lite sovmorgon iallafall! 
Sen var det konferens på hotell Riverton där vi även fick lyssna på mer fakta om själva tävlingen... alltså jag har verkligen dålig koll på allt o visste inte ens va de här var förr - men nu vet jag desto mer och det här är ju världens dyraste tävling - o va sjukt att dessa båtar seglar jorden runt o verkligen riskerar livet varje gång! Så hemskt med John Fisher som kastades över bord mitt ute i Atlanten i 9 gradigt vatten och 12 meter höga vågor, och Isberg runt om!!! De tog flera timmar för båten att bara vända och segla i motvind för att leta efter honom. De letade i 1 dygn och dom hittade honom aldrig. Så fruktansvärt... 
(null)
Eftersom kväll 1 var ganska livad så började jag med bubbelvatten dag 2 ... 
(null)
Lunch fick vi på en skärgårdsbåt på väg till Race Village för att se In port race med dessa tävlande båtar i Volvo ocean race! 
(null)
Jättefin mat! 
(null)
1 av båtarna! 
(null)
Jordgubbar och Melon till efterrätt! 
(null)
När dessa plan kommer o Fredde tror att det är krig på gång 😂
(null)
Uppvisning även med flyg! 
(null)
Lotta! Bästa sällskapet!
(null)
Mycket äter man och dricker när precis allt är gratis 🙈 det är en ära att få bli bjuden på den här upplevelsen! 
Fortsättning följer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0