influensan är här!

Men hur kan vi åka på allt! De är då helt otroligt... 
jag har åkt på jordens influensa o verkar aldrig bli frisk.
Började redan tisdag förra veckan att jag kände mig hes...
Onsdagen ännu värre hes het men ändå pigg...
Torsdagen hängigare o åkte hem 15 minuter tidigare från jobbet... 
fredagen var jag på benen o tänkte jobba så
Länge jag orkade... 
Dagis hade planeringsdag och Elon skulle få vara med moster Ewe och Filippa.
(null)
Lämnade han och det hade gått bra hela dagen! 
(null)
Han somnade i vanlig ordning!
(null)
Fast han aldrig varit där tidigare ensam utan oss!
(null)
Om något år kommer kusinerna ha kul med varann! Perfekt att ha någon att leka med på alla släkt kalas! 
Jag blev dock hängigare på jobbet och åkte hem vid lunch, åkte hem o somnade direkt... sen åkte jag o hämtade Elon o Lydia! 
(null)
Inte orkat mycket i helgen till kidsens besvikelse - försökt peppra i mig frukt o bär o andra nyttiga saker! 
(null)
Köpte även en god sallad som jag stekte i kokosolja med lite salt o peppar bara .. den var väldigt god! Minns inte vad den hette men finns inte på vårt Ica nära tyvärr. 
Gott tillbehör till lördags maten! 
(null)
Lördag kväll var jag fortfarande inte riktigt hundra... men ändå inge feber eller så! 
Vi kollade på Melodifestivalen o syster med familj kom hit o kollade med oss! 
Elon var i sitt värsta 2,5 års trots! Han börjar bli svår nu... gormar o skriker att allt är hans, ingen får låna hans bilar... hur gör man? 
(null)
Söndag slog de till ännu mer... Thea fick 39 i feber och jag låg som en slaktad säl i soffan... 
igår måndag så kom jag inte ur sängen... benen var som bly o huvudet sprängdes åt alls håll! - jag hade tänkt tvinga mig till jobbet men det gick inte. 
Jag orkade inte skjutsa Elon till dagis heller så han blev hemma med mig och Thea... vilket var svårt eftersom han var frisk o pigg o kräver då aktivitet, makaroner o några skinkrullar fick bli lunch... 

Så har vi kommit till idag! Tisdag och jag är fortfarande sjuk! 
(null)
Elon sa att jag skulle få sällskap i soffan av släpet till traktorn... tackar! 
(null)
Så när morsan är sjuk så blir de lätt lite stökigt hemma, alla bilar är parkerade om man säger så! 
Idag orkade jag dock inte ha Elon hemma, däremot hade han andra planer....
Jag orkar snart inte med såna här trots perioder, hur gör ni andra med extremt viljestarka barn? 
Imorse var de fel på allt! 
Han skulle absolut ha sina långkalsonger med brandbilar på... ok tänkte jag! 
MEN!! Pappa skulle ta på dom, Inte jag!! 

Förklarar att pappa jobbar o jag måste ta på dom, klär på han,- o efter 3 sekunder hade han klätt av sig naken igen! 

Går ner o lyckas lirka på kläderna igen, trots sprängande huvud - feber attacker o kallsvettningar! 

Jag nämner att vi ska till dagis, då skriker han Inte dagis - inte dagis!!!! Å kutar upp på övervåningen o lägger sig under ett skrivbord o grinar... 

Lyckas få ner han o ser att klockan går... säger att vi måste åka! 
Då skriker han att han ska ha FIL O PUFFAR!!!!!!!!!!!!!!!! 
Häller upp en mini portion o låter han äta.... 

Går till hallen o börjar med overall / mössa o fuskolle... vänder mig bort o då har ungen klätt av sig igen! 
Han ska ha jacka... inte overall! Ok tänker jag, vissa strider orkar jag inte ta.. jacka är väl ok så tar jag med overall ...
Han fortsätter protestera att han ska ha tennis skor o inte stövlar! 
Till slut ringer jag Fredric o gapar i luren att jag inte orkar ta de här striderna... men vet också att jag tar dom hundra gånger bättre än han som tappar tålamodet efter 5 sekunder!

Kanske extra jobbigt idag när jag är sjuk... men Hur ska de bli imorgon... när jag verkligen måste åka i tid till jobbet! Hur diskuterar man med ett litet barn som inte lyssnar? Han har alltid varit så samarbetsvillig och duktig men denna trots kom över en natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0