Ont ont, och våffelkungen!

Så duktig han är ibland Elon när han vill hjälpa till,- idag fixade han våffel lunch med mig! 


Han vispar o grejar han :)

Men inte alltid så snäll -han har nyss rivit mig på näsan bara för att jag säger nej till en hel del ...

Så nu får man gå med ett rivsår på snoken! 


Fina blommor som är kvar sedan Lydias kalas! 


.... och fina blommor som jag själv fick på min namnsdag i torsdags av min mamma! 

Verkligen superfina färger! 

Jag då... jo jag har lyckats dra på
Mig ett mysko fel, en inflammation av något slag som bekymrar mig lite... 
märkte i tisdags att mitt lår var något svullet 

Sen onsdag kväll så var de som ännu mer svullet o en hård knöl... o en rodnad som var 5 cm runt om, rodnaden oroade mig så jag ringde 1177, de bad mig avvakta... 

Torsdagkväll mådde jag risigt, kände mig febrig o rodnaden hade nu växt till 10 cm o knölen i låret mycket större... 

Jag ringde HC - avvakta - badda med alsol sprit... 
bär jag nämnde blodförgiftning o att jag känner mig orolig fick jag en tid iallafall till dagen efter, igår alltså..


Å nu Sitter jag här med penicillin för 10 dagar... o ett lår som är inringat med tusch penna för att hålla koll på rodnaden tydligen. 

Men fy va jag känner mig skeptisk... en läkare som tittade på mig 20 sekunde, kanske mindre? Som skrev ut penicillin direkt för att bli av med mig.
Nu hoppas jag att de går ner imorgon... men rodnaden är numer blålila... känns väldigt märkligt.

Imorgon vill jag ha bort de här för jag känner mig både nere o deppig med att de är nå fel! 
Men men! Strunt samma! Nu hoppas vi de ger sig bara! 

Hilda min lilla älskade katt gumma! Hon är som en hund, följer efter oss överallt... 


Ikväll skjutsade vi denna skönhet på fest! 13 års party väntade! Så stor hon blir min lilla Thea! Älskade tjej! Så klok, omtänksam o snäll! 


Hej svejs! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0