Kyrkogården!

Ikväll var vi till kyrkan för att tända ljus... Thea o Lydia tycker de är minst lika viktigt som jag, de har köpt egna ljus o tänt de med.... 

ikväll tände jag för mormor Kerstin.... som jag saknar dej! Varje varje dag... 
saknar så att få åka hem till dig o bara få vara barnbarn, få sitta i en fåtölj, få äta din goda mat och få lyssna när du visslar och diskar i köket! 
Jävla cancer!! Jävla jävla cancer helvete! Om man ändå kunde hitta något som kan bota allt! 
Mormor... du var ju liksom bäst! Ville att du skulle få träffa Lydia och Elon ♥️

Tände ljus för min farmor.... 
21 år sedan du dog... det var den 11 mars och jag var 12 år! Jag minns det som igår, jag minns allting .... jag som ville vara hos dig o leka varje dag, äta bönvälling, kamma ditt hår, äta Marianne godis, fnissa åt att du rullade ihop ditt tuggummi o la på tjocktvn i köket när du tuggat klart! Minns dina uttryck... saknar dej farmor! ♥️

Tände ljus för farfar Birger - jäkla gubbe va du var bra! 91 bananer gammal - bodde själv körde bil, städade som en galning, brunbränd o damernas favorit, bjöd på kaffe o kubb, hade en hård chargång men alltid med glimten i ögat, du var aldrig snål, älskade att handla... 
du levde livet Varje dag!!! Du tog vara på tiden, du var en pigg jäkel, en dag låste du dörren .... satte dig i din favorit fåtölj - fällde ner den till liggläge, sen kastade du in handduken - vi var hem till dig den kvällen, den 5.e oktober 2012, kommer aldrig glömma det.. första gången jag såg en död människa - min värld rasade... tyckte så mycket om dig farfar! ♥️

Tände även ett ljus för min vän och granne Rose-Marie, det gör jag alltid... min fina vän med nära till skratt! Att du skulle försvinna så tidigt är ofattbart, med fyra fina barn o de minsta bara 6 och 8 år! Saknar dig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0