Champagne

Hej Regniga Tisdag! 

Mors dag har varit och visst fick vi en härlig dag,- pangväder i helgen! 
Av mina barn fick jag en champagne - den ska avnjutas när jag får semester tror jag! 

Skriv inläggstext 

Självklart hissade vi flaggan! 

I lördags så var jag o F ut på tu man hand,- tänk att de var första gången sen Elon kom! Första gången bara vi två gjorde något i Två timmar utan barn 
Thea tog Elon o var så duktig med välling och nattning! 

Så mysigt! 


Att få sitta o surra lite o ta ett glas! 

På 3 minuters cykelavstånd hemifrån! 

Igår var vi på barnkliniken, Elon har förkylningsastma ... som jag förstått detta sen han var 5 månader o blev sjuk första gången... 

andra gången när han var 9 månader o blev så sjuk över påsken och vi blev inlagda på sjukhus o han knappt fick luft.... jag frågade om och om igen... kan de inte vara Astma? 
Nej nej,- astma skulle vi inte tro han hade... 

Vid 1 år fick vi andas ventoline i mask första gången,- han lät som en tungandad rökare,- har han inte astma sa jag igen? 
Nej nej - så här kan de bli ibland...Nu ska ni se han blir bättre ....

1,5 år skriver jag 2 brev i två olika omgångar med Elons besvär o skickar med min mamma ena gången o F den andra (Elon förkyld o jobbig andning / hosta) doktorn läste inte ens mitt brev,- de räckte med att lyssna för stunden tyckte han då,- tog allergi prov på katt,- kollade inte astma... 

För två veckor sedan ringer dagis,- Elon orkar inte... han är helt kallsvettig för han inte får luft!! Helt kallsvettig för han hostar o kippar efter luft,- åker hem som en raket,- samtidigt som jag ringer HC... 
får tid samma dag,- 
Får andas ventoline i mask.... Ny läkare och jag frågar: har han verkligen inte Astma? 
Jo minsann de tyder väldigt mycket på det,- tack gode Gud vilken lättnad att denna läkaren lyssnar, tar oss på allvar, förstår / hjälper / reder ut! 
1 vecka senare befinner vi oss på barnkliniken med en fantastisk läkare som direkt konstanterar att han har förkylningsastma! 

Har nu fått en tub med medicin som
Han kan inhalera i! Det kommer bli så SKÖNT för Elon! 

Nu ska jag blåsa ballonger och fixa det sista inför imorgon,- för då fyller nämligen världens bästa kille 2 år!!! Alltså TVÅ år! 

Ett gäng paket som han får öppna imorgon! 

Godkväll på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0