Naturens Magi!

Naturen är viktig för mig,- viktigt att ta med barnen ut i vår natur,- ut i tystnaden och lära sig om allemansrätt och naturreservat.

När jag var liten så var skogen en stor del av min familj,- vi åkte alltid till skogen... antingen en utflykt - eller bara en biltur för att kolla efter djur,- eller som när vi som barn fick sova i jaktstugan mitt i skogen,- gökottan som är en given tradition! 

Så viktigt för alla barn att få uppleva skog och mark - å de är roligt att se hur dom får fantasi och energi, fast dom aldrig skulle erkänna att de är roliga utflykter jämt..

Idag åkte vi till Ingbo källor!

MAGISKT!!!! 


Alldeles tyst ...... klart vatten,- och en stor trollskog,- det var som att kliva rakt in i en John Bauer saga.


Vilket magiskt färgspel i vattnet!


En fascinerad liten pojke som stannade till

Ibland för att lyssna på hackspett och fågelsång.

Från regn till solsken!


Hit åker vi snart igen ...


🙏🏻

Ärtan pärtan i magiskt ljus


Fascinerade barn som drack direkt ur källan!


På kö för att skopa upp alldeles klart iskallt källvatten! 


Snacka om avkoppling! Ingen stress - bara harmoni!


En bättre söndag!
Imorgon är första dagen på min semester! 👌🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0