Andys lekland lördag eftermiddag!

Igår eftermiddag efter utelek och korvgrillning så åkte vi för att kolla in Leklandet!
Lekland har aldrig varit min grej,- det är skrik - mycket liv och känns stressat på nå vis!
Elon hittade en bil direkt och där stod vi i 20 minuter o bara kollade ...

Sen stog han i typ 20 minuter till o såg helt Yr ut för de var "för mycket" han visste inte va han skulle gå till först och hur mycket han kunde ta in såg det ut!
Men sen så släppte det!

De var ganska bra uppbyggt med typ lekhagar med murar där små barn kunde vara.

Studsmatta!

Roliga små bås

Bilarna var Elons solklara favoriter!

Detta var nog ett av de bättre leklanden ... de var många olika rum som bjöd in till olika sorts lekar!
Här var en pizzeria,- passade de stora barnen bra! Här bakade dom pizza i ugn - dukade - serverade gäster och städade!

Tjejerna serverade Elon en god pizza!

I ett av lekrummet får barnen lära sig om sop sortering - superbra!!

En butik där de kunde handla med riktiga korgar!

Inne på pizzerian igen!

Här fick barnen vara veterinärer!

Som dom lekte,- stora som små!

Här var ett teater rum! Med bio stolar,- riktig ridå och biljettlucka,- utklädnings kläder och allt "på riktigt"

När man gick under denna bok,- kom man till ett rum som bjöd in till läsning! Böcker i massor!

De Här upplägget var superbra tycker jag
Mycket bättre än andra lekland!

Elon klättrade o lekte o kämpade !
Maten där såg inge vidare ut,- inget för mig och väldigt dyrt!
Vi nöjde oss med Kaffe (som var gratis för lokalen var så kall)
Tjejerna fick en glass och Elon en muffins!

Betyget blev bättre än jag tänkt mig innan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0