Mormor 80 år, 12 år av saknad!

Annandagen är här, 

Idag skulle min mormor ha fyllt 80 år! Så himla sorgligt att hon är borta från oss alla, mormor var liksom mitten av cirkeln i vår släkt, hon var allt! 

I eftermiddags åkte vi och tände ljus och gjorde lite fint vid graven! 


Thea tycker de är viktigt ... så även jag! Thea är väldigt noga med just ”sånt där” Lydia vill också väldigt gärna följa med! 


Vi byggde en Liten snögubbe också!


Känner på mig att hon tyckte om den... o att hon uppskattade vårt besök... o att hon tyckte barnen var gulliga! För mormor älskade alla barn! Hon var alltid så snäll!


En räv skällde över åkrarna där nere vis kyrkan, de lät kusligt... det var mörkt, men många ljus.. alldeles tyst... förutom rävens hesa skällande röst.. lite otäckt .. men ändå så fridfullt! 

Hur kan en mormor få dö vid 68 års ålder... varför varför...

Här är hon! Min förebild - min mormor! 

Kerstin! 
Frisk och lycklig,- och med Alice i knä, så lycklig över sitt 4.e barnbarn! 
Mormor hade alltid långkjol, varje dag! På alla mina minnesbilder har hon långkjol, o visslade i köket. 

Nu njuter jag av lite egentid! 
Elon sover sedan 18.30, helt slut efter att ha varit vaken hela dagen... 
F är med morfar o kollar på tv - Thea märker man knappt för hon är så lugn och Lydia har för första gången sen september typ åkt bort en sväng hon också så nu njuter jag av min egen närvaro och tid! 😅

En man som heter Ove och en chokladbit! 
Hörs hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0