Helgen är förbi och arbetsveckan är igång!

Tack för i år, semestern 2017! Nu är den slut över och förbi!

I lördags var det torghandeln här i byn, sommarens regnigaste dag också tror jag bestämt!

Så synd med vädret, T och V hade bakat Såå mycket - för att sälja, även kokat rabarber marmelad.

Kämpat så helt själva och så blir de dåligt med folk ..

De sålde även världens godaste sockerbullar! O dom såldes slut iallafall.

 

Några tappra besökare kom med regnrock och paraply.


Mitt bästa köp var en burk honung som var slungad kvällen innan, - tappades direkt ur en kran på plats! De var Lydia som kom o sa hur god den var Så vi skulle köpa!


Kvällen fortsatte med regn, massa regn! Så vi spelade spel o åt lite gotta! 


I söndags - läs igår hade ja en liten dos av jobb ångest, kändes inte riktigt bra att semestern redan är slut... så ja valde att spendera dagen bland svamp och bär, älskar skogen, älskar att plocka bär, sylta och safta! 

Hittade lite hjortron... men mest hallon och kantareller!

Elon har svårt att gå i skogen,- men håller humöret uppe 


Svamp


Hjortron


En kopparorm gjorde mig sällskap när jag plockade hallon! 


På kvällen så skördade vi lite gurka och sallad i min systers växthus! 


Idag började vardagen igen för mig och F. 
Elon på dagis och där var de bara 9 barn idag..
Thea har varit till stan och tandläkaren och fixat med tandställningen och Lydia var hemma själv hela dagen, så imponerad över hur självgående dom två tjejerna är, fixar med mat (iallafall Lydia..) fixar tandläkarbesök o de mesta själva, frivilligt! Så smidigt för mig när man är igång med den stressiga vardagen igen. 

Nu ska jag försöka lägga den minsta så vi andra kan få lite lugn o ro vid tv.n ikväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0