Sena sommarkvällar med kompisar!

Hej ho!!! 
Här pågår midsommarens förberedelser för fullt! 
Så fort Elon slocknade för natten så satte jag igång o förbereda sånt som går, pajdeg... Aioli,- kokade färskpotatis som ska få kallna tills imorgon och bli en potatissallad... Resten gör jag imorgon och fredag! 

Idag har vi annars haft en soft dag, cyklade till trädgårn o köpte hönsgödsel,- här ska gödslas som aldrig förr! 
Lite fina sommarblomster fick också följa med hem idag igen... 

Våffla med hjortronsylt och grädde till lunch! 
Sen åkte vi till mormor på kaffe och kaka... 
Annars har vi inte gjort mycket förutom då att jag grävt om i alla buskar o träd o vattnat flera liter för att få ner gödseln! Nu hoppas jag alla växter tar fart!


Köpte färsk rödspätta - panerade och åt med färskpotatis och en kall sås - mums!!! Husman när den är som bäst! 

Lydia och Elon, vilket radarpar! Han skrattar som en galning när hon kör runt han i hennes gamla vagn! 

Skulle precis borsta tänderna när jag såg att klockan snart är 23... Då kommer Thea hem från att ha cyklat runt på byn... O Mosan har hon med sig.. Så nu är de kompisar på övervåningen - så jag smög ner igen då T tyckte de var as konstigt att jag tänkte lägga mig ;) 
Bara att vänja sig misstänker jag! Sommarlov är ju bra härligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0