Lördagosöndag

Hej! 
Här flyger tiden fram och helgen går mot sitt slut...
Vi hade en bra helg,- 
Lördagen kickades igång med en gofrukost,- å blir man väckt 5.20 har man tid att fixa en sån!
Efter frukost hann jag med att göra 6 liter ny rabarbersaft! Godaste jag vet!


Sen for vi på marknad! 
Där gjorde vi av med pengar på ätbart ... De gamla vanliga - remmar, korvar, oliver, brända mandlar och någon munk! 
Dessa två fick också en fin ansiktsmålning!

Langos! 




Iskallt var det där,- vi åkte hem och fikade med mormors sockerbullar istället! 

Dom bullarna borde vinna pris- Även Lillebror älskar Bullen! 

Avslutar en topp lördag med grillade ribs med tillbehör - av den enkla varianten denna gång! 

De är så trevligt att kunna sitta ute och äta! 


söndag! 
Uppe i tupp tid idag, kokade havregrynsgröt på spisen till två idrottande barn, packade i barn i vagn och promenerade upp till IP och hejjade på Hedesunda! 

Där satt vi bra,- med en glass och en kaffetår!

Efter lunch gick vi bort till däck Bengt som ordnade hönsbytardag i år! Vilket evenemang! 

Nu bestämde jag mig... Nu kommer jag tjata som ett litet barn på F att jag vill ha höns! 
Jag vill ha höns!!!!! 
HUR ska jag få han att bygga ett hönshus? Fatta va mysigt o gå o hämta ägg på morgonen,- och höra tuppen gala och fina hönor i vackra färger gå runt lösa på vår gård!

Gud va jag vill ha höns! 
Thea o Lydia är ju riktiga handelsmän de med... De slog till på en varsin kanin så där hipp som happ! 

En kartong och en i famnen - så nu har vi två kill kaniner igen! 

En liten miss blev det dock - vi köpte dom av en uppfödare- de är Två bröder! O vi tänkte att dom skulle ha glädje Av varandra och att de är bra med sällskap - ajjjjjj så fel vi hade! 
Väl hemma blev det krig!!! Den ena försökte mörda den andra gång på gång,- vilket vi blev helt chockade av att de inte sa något om?

Tjejerna vill ju absolut behålla båda efter en kväll med många funderingar HUR vi löser detta krig mellan kanin hanarna.. Men vi får helt enkelt behålla båda i varsitt bo! 


Hej hej kanin 1 

Och hej hej kanin 2

Nej nu lär jag sova,- imorgon får jag och Elon besök! 


Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en riktigt härlig helg! Tråkigt med kaninerna bara, man tänker ju att uppfödaren skulle nämnt det!

2016-06-13 @ 16:33:16
URL: http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0