Semester,- Fjällbacka!

Vi har landat i Fjällbacka! 
Här kommer en liten recension av mig!  

Efter morgonens frukost åkte vi vidare mot Fjällbacka,- där har vi bokat ett rum för natten på det populära hotellet "Stora bryggan"

Här är folket.... Här är öset... Här är maten..., här är utsikten... Ja, när vi väl varit här i 30 minuter inser vi att fjällbacka i stort sett är ett hotell,- inte mycket mer.... 

Utsikt från vårt rum! Med risk att låta onödigt negativ nu kommer jag att berätta min recension av detta.... Jag tycker de är SÅ fint här... Men ... Vi fick ett rum i en gammal byggnad som är 12 kvadrat,- fint rum men på tredje våningen ... Smal trapp o otroligt bökigt med vagn ... 

Men rummet är personligt och helt i min smak - kanske dock inte värt de tusenlappar vi betalt men jag är ändå nöjd,- för de är stil på detta! 

Smakfull inredning - ingen minibar men de bjuder på en flaska vatten ;) 

Detta hus såldes för 28 miljoner kronor - som hittat ;) 

De blåser här.... Alltså jag / vi är inte vana vid denna blåst ... Vi hade packat solskydds kläder - shorts o solhatt.. 
Här har ALLA barn mössor och helly Hansen dunjackor ... 

Vi fryser faktiskt ... Blåsten är sååå hemsk... 

Elon älskar skaldjur och åt halva min räk macka ;)

Akta er för helvetes gapet - så sa Ronja Rövardotters pappa - här spelades delar av filmen in
... Jag är in heaven! Så coolt att vandra o dessa film miljöer! 

Här red Ronja med sin häst o de rasade små sten varje gång hon skrek för högt ...
Denna gång var det våran Elon som ropade - han gillade Ekot! 

Fjällbacka från en utsiktsplats 

Lek paus för leksugen kille! 

Gick förbi en cool grind med snäckor på! 

Blåsten är iskall och Elon frös... 
Badkar på hotellet - funkade fint att värma sig! 
Kvällens dinner! 
Stenungs bakad pizza!


GODASTE pizzan jag ätit i hela mitt liv!!!!! Såå jädra god,- inte flottig alls bara fräsch! Frasiga kanter och fina råvaror! 

Efter mat - ett glas vin på hotellets restaurang som fick avrunda våran kväll!
Vi har så kul ihop jag och Fredric - de är väl tur det ;-)

Fint plejs de här...

Medan F fick natta bebis - passade jag på att smita ner o köpa mig en efterrätt he he - sjukt glass sugen! 

Gissa om de va gott ? ;) 

Jag säger så här - mysigt men överskattat ställe... För dyrt.... Och NOLL barnvänligt - vissa ställen hade inte ens barnstolar för de ville inte ha besök av småbarn - å typ alla ställen inkl vårt hotell hade trappor o de blir ju grymt bökigt med vagn.... 

Hade vi vetat de- hade vi fortsatt vår resa men vi var sugen att stanna till här o nu är de gjort ;-) 

Godnatt säger jag från Camilla läckbergs gata! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0