Närproducerat de Lux!

Idag har vi varit ute i skogen en bra lång stund! Tänk att de är bland de roligaste jag vet att plocka svamp och bär! Jag skulle kunna vara ute ett dygn och bara gå o leta, de är ro för själen och så fridfullt! 

Vi fyllde en korg, nu börjar dom komma i skogen också! 

Elon är ju lite smått "dryg" att släpa runt på  ha ha - vi turas om att bära, jag o F! 
Men Elon verkar också gilla skogen, de finns ju bär överallt! 

En hel bricka att rensa! 

Tänk va jag ska fylla upp våran frys!! 

Idag blev vi bjudna på lunch till mamma o pappa på tång! 
Gös med färskpotatis! 

Å mera närproducerat än så här kan de inte bli! 



Alla råvaror är egenproducerade typ,- 
Gösen har pappa fiskat
Färskpotatisen har de grävt upp i landet 
Dillen har dom ute i landet och likaså persilja 
- kantarellerna är ju plockade dom med! 


Eftersom dagen inte bjuder på sol,- så bjuder vi på ett ljus! 

Kortspel och efterrätt sen tackade vi för oss! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0