Café Blomberg i Kinnekulle!

NU har vi hittat semesters bästa och finaste sommarpärla! 



Elon behövde en bensträckare - så vi stannade! 
Café Blomberg i kinnekulle,- där var det obeskrivligt fint!
Det var där Lisa Holm jobbade,- och det är där som är hennes minnesplats... 

Vilket fint ställe,- jag sa det nog minst 10 gånger till dom som jobbade där,- mestadels yngre killar,- trevliga! Alla i långa linne förkläden... 
Strålande solsken - men! Miljön inne gjorde att vi ändå valde att sitta inne och fika! 


Fantastiska stenväggar - bjälkar i taket,- fina skålar till allting! 

På bilden här ser de rätt tråkigt ut,- men de gick inte att fånga på bild märker jag nu! 

Man fick själv välja vilken kopp på fat man ville ha,- alla såg goda ut men jag valde blå vitt porslin som är min favorit! 

Alltså!! Bullarna vid kassan - typ 15 cm i diameter - vi tog en varsin alla tre! Mums!! Säkert 380 kalorier men fy tusan va gott! 

Allt såg så gott ut!! 

Blommor lite här och var! 

Det smakade så gott!! 

Vi valde ett svart bord,- intill bordet fanns lådor med rödlök och ramslök som dom gick och hämtade när dom gjorde smörgåsar! 

Massor av ljus överallt! 

Bara udda möbler 

En nybakt smörgås med lammkorv,- syltad lök, ramslök, ost och grönsaker! Galet god! 

Hit ska vi absolut åka igen,- alla borde åka hit! Såå bra!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0