Pippi strumpor och bok kasse!

Hej hopp härliga Fredag!! 
Älskar fredagar o känslan av helg
Thea o Lydia fick gå hem från skolan idag för min bil startade inte, suck va trött man blir! Å va inlåst jag känner mig!! 
Tjejerna hann bara komma innanför dörren typ så blev dom upphämtade igen o for vidare till sin pappa! 

Vi hann fika lite iaf med den goda osten vi köpte igår - anna grön hette den :) eller hette den tant grön? Eller va var det nu?! 

Mums!

Någon snäll syster stack visst åt han en smörgås ;) 

Lydia hade med sig en bibliotekskasse hem! "Storbarnskasse" -alltså böcker med mer text! Hurra!! Jag är så stolt över hur mina tjejer MALER böcker!!! De är ju toppenbra!!! Thea läste flytande som 4 åring och malde böcker redan på dagis som 5 åring vilket jag IDAG förstår hur grymt de är! Å Lydia visar framsteg varje vecka! 
Nu lånar hon böcker med mycket text! 
För mig är detta såå roligt, eftersom jag själv "aldrig" läst en bok.. O även haft svårt i skolan o svårt att lära mig... 

Nu sover lilleman tupplur nummer 2 och jag borde städa / torka bord / vika tvätt / plocka undan / planera middag / hämta mera ved - men jag landar alltid i soffan 5 minuter för mig själv först ;) 

- Dagens Elon - 7,5 månad prick idag!!!


Upp o hoppa!! O hejj!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0