Tomtens Stuga!

Idag var det dags för Julbord med hela Holmgrens 🎅🏼 på världens mysigaste ställe,- nämligen Tomtens Stuga!

Inga barn denna gång men Elon tog vi med oss då vi båda tycker han är för liten för att lämnas bort på kvällen så länge!

Två barn såg fram emot en kväll hemma o två barn har bakat pepparkakshus i Böle!

Mysigast är ju färden dit och hem där alla färdas med häst och vagn i 40 minuter i den mörka tysta skogen! Elon grinade dock på dit resan o tyckte de var otroligt läskigt!

Framme vid tomtens stuga mitt i kolsvarta skogen väntade tomtemor på oss,- jaa det VAR tomtemor... hon bjöd på varm glögg och hade gjort upp eldar!

I 2,5 timme satt denna lilla tomtenissekille som ett ljus,- han åt och klappade händerna och var Så duktig hela tiden älskade barn!

Miljön! 😍🙏🏻 magisk! Levande ljus i granen, dragspels musik till maten,- och fantastiskt trevligt!

Efterrätt med mjuk pepparkaka - kok kaffe som smakar gudomligt och såklart ris a la Malta!
Vill man åka hit måste man vara ute 1 ÅR i förväg - de är en liten stuga,- o de har inte mer än 3 sittningar typ!

Världens mysigaste upplevelse iallafall!

Väl hemma så hämtar vi upp sjukling nummer 2,- ... eller 3 .... eller 4 beroende på om jag ska räkna med att jag och Elon redan haft detta!
Men nu är även Lydia helt utslagen! Så nu ligger hon också i feber... Thea kunde knappt gå upp för trappen,- hon blev så andfådd och kände att hon inte orkade - hon vill bara ligga,- EXAKT så som de var för mig vid 1.a advent för två veckor sen.... aldrig varit och känt mig så sjuk som då.... var hemma från jobbet i TRE dagar o de har jag aldrig varit förr! Usch! De var vidrigt!

Nu ska jag plocka lite nere innan de är dags att sova! Tur vi bockar av sjukdomarna innan jul iaf 😏


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0