Influensan fr helvetet

Ja, de här är då ingen vanlig förkylning - jag har åkt på en riktig jädra influensa
En nära döden upplevelse känns det som!! Fy så fruktansvärt dåligt jag mår... 

Hela kroppen värker och gör ont o känns som 48 grader varm... 
Ögonen svider och jag har en dammig torrhosta som gör att jag kan börja gråta av utmattning - hostan håller mig vaken om nätterna... O jag är så lockad av att ta coccilana som står i skafferiet, eller kan jang eller echinacea eller Vad som helst!!! Men det går inte! - eftersom jag ammar

Så de enda jag kan pytsa i mig är citron honung vitlök o ingefära - men de hjälper inte, lindrar inte ens!


1 vecka sedan idag som jag blev sjuk 
O varje kväll nu när jag lagt mig har min högsta önskan varit att vakna piggare, att jag ska känna att de går åt rätt håll.. Men de blir tvärt om... 
Ännu mera torrhosta o ännu hängigare !
Eftersom jag vet att de är virus så är det väl inget o göra, vänta ut, vila o dricka... Men de tar så på krafterna att må så här! 

Igår spelade vi bingo iaf, liggandes i soffan, låg även ner o åt pizza... (Du hör ju själv)
Denna helg har varit hemsk i matväg... När mamman i huset blir sjuk är de konstigt hur allt bara kan rasera - F frågade "vad ska vi äta" - som att jag brydde mig? För en gångs skull lär han väl förstå att han måste både planera / handla och även laga maten! 

De resulterade i: pizza torsdag kväll 
Kinamat fredagkväll 
Lördagkväll åkte han o impuls köpte potatis o kött o lagade men glömde då att vi inte hade ngt till frukost dagen efter. 
Söndag lunch tog han en banan, o massa annat ur skafferiet utan att ens tänka att ÄVEN JAG kanske behövde något.
Söndagkväll var fantasin slut så då blev de pizza igen. 

Orkar inte reta upp mig men hoppas tanken kommer sen vilket jobb man gör med att bara planera maten! 

Å hur de ser ut nere - glas på bordet, filtarna i soffan i en hög. Tidningar o reklam på bänken, ett mandarinskal på elementet i rummet.. Å När Elon sovit i en timme i vagnen utan filt o utan strumpor o vaknar o är iskall om fötterna.,,, 
När han ska ha sitt penicillin o inte vet hur mycket / hur man gör / får info o ändå gör fel... 
När jag förklarar att jag måste få vila inatt o inte tänker ta E om han vaknar, o vaknar till av att F gormar - höjer rösten o blir arg o frågar varför E aldrig vill sova (sånt märker han aldrig annars för han sover som en stock när ja sliter som ett djur för att E ska vara tyst nöjd o glad!

Ja ja! Jag vill bara bli frisk igen, få tillbaka boss rollen här hemma som är min, skriva inköpslista, åka och handla, städa o plocka o söva Elon på sätt som han tycker om! 

De här var bland de värsta jag känt i sjukväg! 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0