En kväll bland kycklingar!

Hej hopp! Zöndag Kväll och en ny vecka på ingång, min sista hela jobbarvecka å de känns jättekonstigt! 
Thea cyklade med sin kompis M till ett stall ikväll, o då blev ju de andra tre lite rastlösa å - så vi åkte också på ett djur äventyr! 

Lydia har en klass kompis som har många djur o dom har sagt att vi får komma o kika när som- o idag passade det bra! Nykläckta kycklingar ... 

Gud va söta! 

Jag skulle så gärna ha höns! Så fina djur, men dom skitar ju ner så grymt! - annars skulle jag bygga något slags hönshus i vebon! 

Jag blev imponerad över hur fint dom hade det åt djuren! Vita kalk väggar, o inne hos fåren hade dom små fönster o gångar, å även drängens rum var kvar med hans säng, där han sov med djuren för 100 år sen typ. 

Sen blev det lek på höskullen! 

Kidsen har även premiärbadat ute i Svenssons tunna idag. :) är ju skapligt skönt ute men en dryg blåst ... Men mig gör det inget, kylan kan stanna en vecka till ;) sen kan värmen komma när min mage är borta! 

Min kära Karl har börjat inse nu hur nära det är- o han är mest nervös över den "långa" bilresan ha ha! Jag brukar skrämma han lite med hur blixtsnabbt Lydia kom - o vet ni vad han gjort!!!! Människan har lagt en PRESSÄNNING i bakluckan!!!!!!!!! Ha ha ja höll på att dö av skratt!!! Menar han att han ska få mig att sitta på en sån i bilen in!!! Ha ha jag skrattar än!! 


Kommentarer
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Men va härligt!!
En härlig måndag önskar jag dig!

2015-05-25 @ 09:53:23
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0