En ljuvlig morgon?

Godmorgon Världen med dunder och brak!
 
Herrejösses vilket kaos det kan bli ibland, och va jobbigt det kan vara just den där timmen på morgonen innan man kommer iväg till skola/jobb. Idag var en mindre bra dag för oss... Lydia vaknade med ett fruktansvärt otrevligt humör, Började med att hon vägrade gå ur sängen, Sa jag att det regnade, så sa hon att det inte regnade osv..
 
O det var där det började! Att det regnade, - det gjorde att hon fick lite smått panik över att hon skulle behöva ha utebyxor med sig till skolan, vilket hon hatar...
 
Väl nere så börjar hon riva o slita o kasta runt bland byxor och jackor och skor, klaga på att ingenting var bra, Galonbyxorna jag föreslog skulle hon "spöa" sa hon för att det var det töntigaste man någonsin kunde ha.
 
Klockan tickade på som sagt, och jag hann inte få i mig någon frukost, kände mig enormt stressad och började fräsa emot, vilket gör det ju tusen gånger värre.. När vi till slut lyckats hitta något hon kunde tänka sig (ett par tighta fleecebyxor i en storlek för liten) så kom vi iväg, men efter halva vägen så inser vi att hon glömt sin nyckel (hon går alltid hem själv från skolan) Bara att vända bilen o åka hem igen med en rivstart..
 
Det blev Ingen bra lämning idag, Jag får kompensera det ikväll, utan stress, med God mat och mys med bra tv och hela familyn samlad. Vi ska göra egen pizza ikväll, så alla får välja vad man vill ha på!
 
Med gasen i botten och massa dumma omkörningar och en sned parkering så halvjoggade jag över stortorget för att hinna köpa mig en frukostpåse på Lido, innan jag sladdade in på kontoret 7.59 med en leverpastejsmörgås i mungipan. PUH! Nu hoppas jag på en bra dag, innan vi får göra helg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0