Fästing. . . . Fy F-n

Heeej lilla lördan! 
Startade denna dag med att köpa en ny bur till våran kanin,- och även sälja den gamla... Nu är jag N Ö J D och behöver inte skämmas så fort någon vill heja på våran kanin :) nu har den fått det tjusigt må ni tro.. Men det står NISSE på en skylt på buren ha ha så lite synd är det om våran hona :) 

Sen åkte jag o alla 5 barn ut i blåbärsskogen! Jag tycker det är vansinnigt roligt att plocka bär! 

Fick inte ihop så mycket, men tänkte göra ett nytt försök i helgen kanske... Ungarna tröttna efter 5 minuter å hoppa i älven istället.. 
Men - jag fick mitt livs första fästing!!! Vidriga djur!!! Jag såg den direkt när jag skulle gå in o koka kaffe i stugan - o fick typ panik o drog bort den med naglarna.. 

Ser ni? Hela jag är dunder röd på halsen så nu har jag väl åkt på någon döds sjukdom .... 

Lite fika innan vi åkte hemåt igen... 
Ikväll åt vi hemmarullade köttbullar, potatis o brunsås - jag försöker göra mar från grunden varje dag, men inte ofta jag rullar köttbullar, tar ju sån tid... Men så gott det var! 

Nu har vi ätit årets första hårdmacka med smörstekta kantareller! Såå gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0