En sån dag!

Slut som människa efter en ösig dag :) Men jag gillar när det är lite fart och fläkt jag med!
Hade precis dukat undan middag och slängt mig på soffan då Lydia och Nova rusar in genom dörren med lysande ögon och säger att "Vi ska få riiiiida mamma, snälla snälla snälla du måste säga att vi får" :)
 
Full fart att byta om, sen full rejs mot ridbanan där dom blivit lovade att rida - Jag blev tvungen att fota!
Hjälp - Ingen sadel fanns det heller..
 
Men en upplevelse var det!
 
Ja - Här har det som sagt varit en fullspäckad dag... så här har dagen sett ut för mig resp, karln i familjen!
 
Min dag: 7.30 Vaknar, duschar, fixar frukost, packar bilen full av ungar och loppis saker - Innan jag är klar med allt, dvs kokat kaffe, tagit med korv och bröd, dricka, miniräknare, och allt som ska tas med så är kl 9.30.
 
10.00 Öppnar loppisen - Sitter i kassan, samtidigt som barnen är runt i kring, frågar om glasspengar, vill köpa loppissaker, blir hungriga på korv osv osv...
 
13.00 Åker hemåt med bil full av barn och Allt som ej blivit sålt - Planerar middagen, lägger kött i marinad, Brer 4 tekakor till småsugna ungar, packar ur bilen, hänger upp/sorterar i butiken / svarar på frågor om vem alla ska leka med..
 
15-16 - röjjer
 
17.30 fixar middag, dukar, tjatar, hänger upp skor, ställer skorna fint... m.m.
 
18.30 dukar undan, diskar, fixar, svarar på frågor, springer ut och fotograferar hästar, tjatar om att alla måste ha jacka m.m.
 
Freddes dag:
8.00 - Vaknar till dukat frukostbord
9-13 - Egentid = åker runt o dricker kaffe, får en keps, åker på en moped, tar det lugnt..åker förbi loppisen när jag precis packat in allt själv i bilen.
 
14.30 - Blir rastlös - ringer min morfar och åker med honom på en tur till "flaskaffären"
15.30 - Blir rastlös igen - Tar mopeden till min morbror med en klirrande påse...
17.30 - Frun ringer hem sin kära karl och ställer frågan om han tror han är en ungkarl, jag behöver hjälp med maten..
19.00 - Tredje gången gillt på rastlöshet - Duschar, packar en ryggsäck med diverse ärenden (Korv termosen typ som jag lånade av mamma) - Tar cykeln och säger lite tyst att han ska åka en liten sväng och det gör väl inget eftersom ungarna ändå leker ute!!! GAAAAAAAAAAAAAH!!!
 
Nu ska jag hälla upp lite chokladbitar i en skål - lägga mig i soffan och göra Ingenting!!!!
Gullnosarna leker ute med kompisar här och kommer väl snart in, då blir det en dajmstrut till efterrätt!
 
Livet är en fest!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha känns skönt o höra att dom verkar vara likadana alla män😢

2015-04-11 @ 21:57:20
Postat av: Emma

Jajamen här växer man och frodas som du haha! Ja har oxå alltid velat haft många barn, F va lite vrång på den fronten ;) och nu efter denna säger även C stopp haha! Jag älskar att vara gravid men skulle kunna hoppa över förlossningen hehe :P

2015-04-13 @ 21:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0