Le Creuset!

Jag fick världens bästa Julklapp av mamma - En Le Creuset gryta som jag Önskat mig länge!
Och SÅ Kul det är att laga mat nu sen jag fick den!
 
F gav mig en pik häromdagen om att jag "lagade bättre mat förr..." Jag har lixom hamnat i en ond cirkel av tråkig mat sista tiden, Spagetti - Köttfärssås - Ris - Korvstroganoff - Makaroner - Mos - m.m m.m.
 
Så nu har jag lovat mig själv att laga roligare middagar! För jag Tycker ju det är roligt, bara man har varor och tid! Och det hade jag ikväll! - Så jag gjorde Fläskkotletter, Potatis och "Världens godaste sås" som alla 3 familjemedlemmar utryckte sig.
 
Först stekte jag kotletterna i Bästa grytan, sen redde jag iordning såsen där i! Man kan göra allt i den här!
Svingott blev det i alla fall och jag längtar redan tills lunchen imorgon :)
 
Lydia sa efter maten "Mamma! Jag åt Upp så det blev Soprent på allt!" :) Bra betyg och det är SÅ jag vill ha det på vardagskvällarna med ordentlig husman som gillas av alla!
 
Nu sover lillskrutt och jag och F har tagit en kylig promenad, men skönt var det!
 
Ha en fortsatt härlig kväll! Imorgon Vänder Veckan ;) Onsdag gillas av mig skarpt.. Spec den 15.e för då blir det extra Klirr i kassan hos mig- LÖN!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0