Barn Migrän!

Landat hemma i Soffan med en Utslagen Lydia, Dom ringde från Dagis och sa att hon var dålig.
Det gör så ont i mig när ett barn är sjukt... Hon hade jätteont i huvet och smärtor i magen - och tyvärr är det väl så att hon fått Barnmigrän. Både Jag och J har ju ofta migrän - Både Lydias Farfar och Morfar har mycket migrän. Och nu har den här lilla tjejen haft ont i huvet ofta sista tiden.
 
 

Hon får liksom panik - och håller i huvudet och gråter hejdlöst och ber mig kyla huvudet. Sen somnar hon totalt utmattad.
 
Så här står det på 1177.s hemsida:
 
Barnmigrän
Migrän är en neurologisk sjukdom som kan debutera i de tidiga barnaåren. Små barn kan få anfall som gör att de skriker och blir bleka. Även häftiga buksmärtor kan vara migrän.

Migränhuvudvärk är oftast ärftlig, det vill säga man ärver en benägenhet att under vissa för­hållanden utveckla migrän
Efter ett par timmars sömn kan barnet vara helt återställt.
 
Nu vet inte jag om det här är det - Men mycket tyder för det, och jag Hoppas att min vanligtvis pigga tokiga lilla tjej mår bra snart!
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0