Eckerölinjen!

Landat hemma i sängen efter en dag med Eckerölinjen! minst sagt spännande! :-)
Började med att jag kom på det under förmiddagen, så vi kom iväg alldeles för sent egentligen! F sa ett par gånger att han nog kommer få åka på rätt bra!
färjan skulle gå kl 15.00 och när hon var typ tjugo i så började svetten lacka i pannan!!!! en dryg ful husvagnsjävel låg framför oss o puttra i 60 knyck... efter den smala kringel krokiga vägen!! o minutrarna tickade på....

klockan tio i tre hade vi nästan 1 mil kvar att köra och dessutom BAKOM husvagnen som F svor om x antal ggr!!!

jag ringde incheckningen för att kolla när dom stänger... TRE MINUTER I svarar hon då.... jag blundar o håller mig i huvet.... o förbereder ungarna för att vi kanske kommer.missa färjan!

sista avfarten svänger den bruna fula husvagnen o vi ser båten!!! kl slår 15.00 (!!!!!) o ja håller på att få hjärtstopp av nervositet...

F ser en parkering o jag o alla fyra ungar hoppar ur bilen i farten.... springer med ett fladdrande hår o fyra barn på rad o rycker i dörren!!!! möts av en trevlig finsksvensk karl som skrattar åt oss... Incheckningen var stängd, men dom öppnade för vår skull... han frågade ungarna hur de kunde bli så tokigt!! o sa att vi hade tur.... vi inväntade F en minut som kom.springandes från parkeringen.... Vi hade sån TUR!!!

vi har ätit gott och haft mysigt! druckit alkoholfria drinkar o handlat godis ( och vin.....) i tax Free...



det spelades dansband och efter ett tag buggades det bland ungarna!



alla nöjda och glada!



Fin båt o rolig upplevelse för barnen! nu ska jag sova lite.... har.precis agerat tandfe här innan sängen, då Nova tappade en tand igen.

Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0