Änglavakt

Jag måste bara få berätta, och få skriva av mig...
Idag när jag var på väg hem från jobbet.. Kl var runt 17 och jag och Charlie satt o småpratade i bilen.. Så märkte jag hur ett par - tre bilar blinkade åt mig...
 
Jag trodde först att jag såg fel, eller att dom körde i nå gupp så det blinkade, sen började jag fundera vad dom menade... Poliskontroll? Jag saktade in... Ingen kontroll så långt jag kunde se..
 
Började kika om jag hade fel på lyset o bilisterna blev irriterade, frågar Charlie: "Varför tror du dom blinkar åt mig"
Efter några meter så tänker jag att jag kanske ska ringa Fredric och fråga om de är något med lyset ändå..

Så helt plötsligt så fullkomligt GALLOPERAR det ut en stor J**la Älgtjur ut från skogen, Jag Skriker allt vad jag kan, jag Vrålar och skriker, trycker på bromsen och styr åt vänster då älgen kutar mot min bakdel på bilen och jag väntar på en SMÄLL..
 
Charlie blir rädd och trodde det var en Björn, han blev rädd för att jag skrek och han såg något stort och brunt på min sida om bilen. .
 
Jag blev så grymt chockad! Rädd! Jag ringde F och grina och berätta allt... O han sa att han precis någon minut innan tänkt tanken... Varför vet vi inte (!) Och eftersom han varit nära en krock nu i vintras där det var milimeter nära så förstod han hur chockad jag var!
 
Har varit skakig i händerna hela kvällen, Jag trodde att jag skulle få in hela Älgskallen i framrutan :(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Otäckt! Skönt att det gick då bra.

2013-02-26 @ 19:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0