Farfar <3

 
Min helg blev inte som man tänkt sig...
 
I Fredagskväll dog min Älskade Farfar... Det var så oväntat av mig så jag har tagit det hårt...
I det här läget spelar åldern ingen roll... Det är så otroligt sorgligt ändå..
Farfar var 91 år, Pigg, framåt och självständig.. Han vela klara sig själv, och det gjorde han!
 
Han bodde ensam, städade själv, lagade all mat själv och handlade osv... För mig har farfar kunnat bli 150 år om så var.. Han skulle ju alltid finnas där.. Stå vid spisen och koka kaffe...
"Hur många mått tar du, sa jag"
"Jag bara hövar jag" svarade alltid farfar!
 
Hur är det? frågade man när man kom dit...
"Nej de är åt helvete" fick man till svar, men alltid med en glimt i ögat, Han var ju på sitt vis! Men på ett alldeles underbart vis!
 
 
Jag är glad att mina små tjejer träffat honom så mycket, och kommer minnas honom som den tokiga gubben som man hade sån respekt för!
Jag kommer minnas honom med ett leende... Vilken tur han har haft! Som fått leva i 91 år, frisk och pigg och klarat sig själv! Sen att få somna in i sin ensamhet i favoritfåtöljen!
 
 
 Här är dagen då Farfar fyllde 90 år! Vi överraskade honom med ett stort kalas! Med barn, barnbarn, barnbarnsbarn..
 
 
Igårkväll samlades vi... Barn, barnbarn och barnbarnsbarn nere i stugan i Östveda... Det kändes så skönt att bara få umgås med alla! Vi åt mat, tände ljus och "Skålade med Birger"
 
 
Så viktigt att man berättar för barnen! Lydia mindes att hon alltid fick Saft och Kubb av Birger....
 
Så nu vill jag bara säga! Tack Kära Farfar för allt du gjort! Vilken förebild!
Du glömde aldrig en födelsedag... Så fort man vaknade så visste man att "Snart kommer farfar att ringa" Och det gjorde han Alltid!
 
´Tack för att jag fått se dig Koka "Bönvälling" Klippa Äppelträd och alla fantastiska livshistorier jag fått höra!
 
Kram
 
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

<3 Blev alldeles tårögd när jag läste detta. Fint skrivet! 91 långa år. Helt otroligt att ha varit så självständig och frisk ända till slutet.

Kram på er!!

2012-10-08 @ 09:32:32
URL: http://gustavpers.blogspot.se
Postat av: erika

Vilken vacker skildring av en älskad farfar!!

2012-10-10 @ 20:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0