En utflykt till Sala med omnejd!

Vilken mysig söndag det blev för oss!

Vi åker ett varv sa Fredde - Du kör! Ok sa jag...

Å vi åkte, å vi åkte... Vi åkte runt på alla möjliga vägar ...

Hungriga blev vi och tänkte leta matställe i Sala,



Väl i Sala är det STENDÖTT! Ett torg som var TOMT!

Vi frågade runt lite och fick tips om ett fint wärdshus!



De började spöregna och vi fick ett Paraply :-)



Vi hittade ett Smultronställe - Månsols! Fantastiskt ställe, GOD Mat, inte allt för dyrt, Otroligt fint inne med vita dukar, tända ljus och vackra korgmöbler, Allt med fina råvaror, hembakt m.m
Jag åt en jättefräsh kyckligsallad med jordnötter och mycket gott!



Vi hamnade även i RUNHÄLLEN :-) Stället gjorde mig nyfiken - Min morfars syster bor där! Hej Hej Britt!



Men så gulligt! En mamma och pappa med sina barn :)

Det blev en långtur! Vi åkte längs järnvägen och såg fina Stationshus, Bl.a. i Råhälla

Nu har vi ätit lite Rabarberkräm MUMS!! Och nu väntar en film innan det är dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0