Krutgumman Birgit löser allt!

Hejsan!

Jag fick trevlig besök Idag av min gamla granne - Birgit!
En riktig Krutgumma kan jag säga...

Thea kom in och alldeles sandig och lortig och tappar ur 200 miljoner stenar från grusgången på mitt hallgolv.. Jag höll på att bli vansinnig!! Men Krutgumman som nyss fyllt 85 år Hoppade ner på knäna och sa att "Nu hjälps vi åt med stenarna"

Mindre roligt som jag upptäckte idag var en stor defekt på min Magnolia som jag har kärat ner mig i...
Jag har ju "skrytit" över denna växt och tyckt att den blommar såå fint!
Så imorse fick jag se.... Något som simmade runt i Theas ler-sörja i sandlådan! Joo, MINA MAGNOLIA KNOPPAR!

Ungen har knipsat av varje liten knopp och geggat ner dom som "kak ingredienser" i sandlådan...
Ska man skratta eller gråta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0