Gissa djuret!

Hejsan hoppsan!

Bestämde mig i morse för att det skulle bli en nyttig dag idag, började bra och slutade dåligt sammanfattar jag det..
Bra var att Alice och Jag hurtade med barnvagnarna på grusvägar i en timme, mindre bra var att det råkade bli rabarberkaka med glass som middag ikväll!

Alice kom förbi idag och ryckte med oss på en promenix... Och om ni vill Veta HUR trevligt det var så kan ni se det här..

 
Bla bla bla bla bla.. Ring ring ring!! Upptagen karriärs kvinna det där!

Så där gick jag i godan ro och pratade om djur och natur med ungarna ist..



Men så kom vi fram till en bondgård.. och där fick jag mig ett gott skratt

Amanda: Titta! Gud va stor, va är det där?
Alice: Men du Det är ju en GRIS!
Amanda: vaaa? är du säker?
Alice: Ja det är ju en stor sugga, eller ett svin du vet?
Amanda: OJ va stor....
Jag står och tittar ett tag och inser att den stora grisen kan MUA också.. och är i självaste verket en TJUR!!

Alice.. Du får inte vara så mycket i storstan.. Du lär hålla dig i byn och se skillnad på kor och grisar!


Liknar detta en gris?

Kommentarer
Postat av: Erika

Hahahah men det är ju våran stackars jättetjur ;)

2009-05-20 @ 10:14:58
URL: http://eccee.blogg.se/
Postat av: Anonym

GUD va roligt!! och alltid vet hon bäst också....:)

2009-05-20 @ 12:33:50
Postat av: Petra

Hej tjejen!

Kollar din blogg med jämna mellanrum och jag har så roligt varje gång. Sitter här och skrattar för mig själv. Kram Petra

2009-05-20 @ 13:05:44
Postat av: Erika

Nä han ser lite läskig ut, tur vi bara har lånat han, annars så har vi ju en hel del tjurkalvar, dom är lite trevligare , dom kan ni få hälsa på istället ;)

Ja då ska jag hålla utkik, kommer ju hem dit nån gång på em jag å :)

2009-05-20 @ 13:38:24
URL: http://eccee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Petra: ÅH Tack, det var roligt att höra!

:)



2009-05-20 @ 21:38:22
Postat av: Anonym

haha:) tjejen som pratar först och tänker sen va?! ;)..

2009-05-21 @ 02:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0