Karusellyrsel som heter duga!

Godkväll!

Jaa, jag tror jag kommer införa "Dagens sjuk symptom" här på bloggen..! Det är då själva fan att det aldrig ger sig ordentligt!
Ikväll när jag satt i soffan med en kopp kaffe och halvkikade på tv så blev jag akut YR, det snurrade som en grym snurrkarusell i Furuvik! Ögonen hängde inte med liksom, RÄDD blir man... Håller man på att dör eller vad!

Jag kikade på min favoritsida 1177.se och kom fram till att det heter Karusellyrsel och kan orsakas av ett Virus i örat! Herregud... Dessa virus kan visst sätta sig var som helst!

Karusellyrsel ger en känsla av att rummet snurrar trots att allt står stilla.

Vid karusellyrsel är det vanligt att man har yrsel och samtidigt blir illamående och i värsta fall kräks. Vid stark karusellyrsel blir det svårt att stå och gå. Karusellyrsel kommer ofta från innerörat och anses bero på att kristaller i balansorganet har lossnat och hamnat fel.  

Man slutar aldrig förvånas om man säger så!

Lydia har börjat med en mycket Lustig sak.. Bilden talar för sig själv..



Om barnet själv får välja...! Typ... Hon drar ner blöjan till hälften, tar på sig stövlar, sen går hon runt och myser!!



Livet är Underbart när underlivet är Bart!


Kommentarer
Postat av: Anna i Gävle

underbar bild vilken sköning :)

2009-03-22 @ 21:55:31
Postat av: Hanna

Vilken liten go unge du har =) Hoppas solbrillorna kommer till rätta... Kramar

2009-03-22 @ 22:25:28
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Urban

Hahaha en mamma som är snurrig som en karusell och en liten rocker med värsta hänget i brallorna, kul sida det här:)

Hoppas det inte är något allvarligt bara;)

2009-03-22 @ 23:02:07
URL: http://bollfot.blogg.se/
Postat av: Bettan

Stegräknare räknar olika. Sen har vi ju olika steglängd också. Jag hade den på från att jag gick upp tills sängdags.



Jag är helt övertygad att det går nåt i Stationen. Nån gång måste det ju ge med sig!!

Krya på dig!

2009-03-23 @ 07:56:36
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: mostern

jaadu, Amanda, hur ska det bli?? "dagens sjuksymtom" är ju redan igång...om än utan att det varit medvetet... :)Krya på dig så man vågar ha dig som sjukchaffis i morgon!!

2009-03-23 @ 14:23:39
Postat av: Anonym

rörmokARN ;)!

2009-03-23 @ 19:07:05
URL: http://svenssonbetty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha (bildtexten!),

det där var kul!:)

2009-03-30 @ 10:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0