Ungar som Ylar... och en bussmekaniker!

Det borde vara Förbud på att laga mat i samma rum som Barn!
Är det något jag har Väldigt svårt för så är det att laga mat samtidigt som ungar gnäller och "Ylar" o hänger mig i byxbenen.. Jag har bara lust att släppa allting o kasta sleven så långt jag kan och bara skrika rakt ut!
Jag vill vara helt ensam och helst ha knäpptyst omkring mig när jag lagar mat..!
Det BLIR skillnad på maten.. Skitgod man när man lyckats laga den utan barn!

                               

Igårkväll sökte jag faktiskt TRE jobb! Det där går i vågor för mig.. Vissa dagar tänker jag faktiskt att det inte ens är någon idé att söka för det finns miljoner andra som också gör det som är bättre än mig.
Men.. Det är inte lätt att söka jobb när det inte finns några!
Några exempel på lediga jobb som kom upp när jag sökte var....

* Bergningschaufför      - Ja! Ni hör ju själv.. Inte ngt jag skulle ens tänka tanken att bli..

* Läkare                           - Hej jag heter Amanda och är 25 år och gick Handel... (herregud...)

* Turkisk kock                 - För det första är jag inte turk.. och för det andra så kan jag inte laga turkisk mat

* Buss mekaniker          - Jaa det låter ju lockande, ser en stor tjock karl med skägg framför mig och inte en tjej på 25

* Dagis fröken                - Skulle NI vilja att jag tog hand om era barn? Nej jag tror inte det! Såna som gått 19 år på Högskola och är utan barn får nog de jobben.

                                                           
                                                           

Jag blev så vansinnigt sugen på Fruktsallad med grädde nu så jag bara måste gå och fixa iordning lite sånt! Mina söta grannar kom över och ville låna min blixtrande Elvisp, för att dom skulle precis vispa grädde! MUMS!

Trevlig Fredag!
     


Kommentarer
Postat av: Grannen..

Bussmekaniker..nu såg jag Bosse Bil Doktor framför mig!! Lycka till med letande efter nått trevligt o trivsamt jobb!! :)

2009-06-06 @ 11:01:18
Postat av: Bettan

Tack:)

Mjo då lite rädd då.. Fy!

Va gott med nåt från pizzan!! Vad rekommenderar du? Själv sitter vi här med en varsin laptop i soffan och slötittar på fotbollen.. Trevlig national dag? :p

Trevlig kväll och helg på dig å!



2009-06-06 @ 21:42:35
URL: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0