Jordgubbar med Grädde! Inte dumt!

Hejsan!

Nyss avnjutit ett stort lass med Jordgubbar och.... JO.. GRÄDDE! Inte dåligt gott ska jag tala om.. det var farligt mumsigt!
 och ibland måste man få lyxa lite med kalorierna också!

Thea vann en "Alice singel" på tipsrundan i fredags och hon blev så glad så hon har till och med sovit med den. Kommentaren när hon vaknade var: "Mamma! Det här är typ som när Kevin vann idol, fast jag vann en skiva, eller hur!!"
Joo, en ganska bra jämförelse tycker jag också!


Jag pratade med en gammal jobbarkompis till mig idag och jag längtar så grymt mycket tillbaka ibland! Jag önskar det fanns fler möjligheter till jobb för dom som har småbarn.. Känns som att det är omöjligt! Jag vill verkligen börja jobba nu och det funkar ju inte med vad som helst... Jag kan ju inte jobba kväll el helg, då måste man alltid ha barnvakt :( och på mitt förra jobb är det omöjligt att gå ner i tid.
Men jag är ändå GLAD för att jag har fått så mycket tid med mina barn, glad över att dom får vara hemma också den här tiden när dom är små!

Nu ska jag gå och Krama om Lydia lite, hon har 39 graders feber och har sovit mest hela dagen!

 Ser ni lilla goskattungen som också tagit plats i vagnen :)

Kommentarer
Postat av: mostern i gen

gulliga Thea..och stackars Lydia, och du, har du inte hört talas om "fettdieten"...

2009-07-12 @ 23:21:03
Postat av: Linda

När jag jobbar längtar jag efter att vara föräldraledig, när jag var föräldraledig längtade jag efter att jobba!!!Man är nog aldrig nöjd,men visst vore det skönt att få jobba lagom typ 60% med 100% lön såklart.....

Du får tänka på alla som inte har möjligheten att få vara hemma o njuta av sina barn......

2009-07-14 @ 13:42:23
Postat av: Jenna

I helgen ska jag bo i hedesunda, får se om man trippar förbi er dåra :-)

2009-07-14 @ 20:52:18
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Jenna

Ja det är ju rätt sent så, typiskt. Annars hade det ju varit mysigt för barnen. Eller för dig :-)



Ja jag får ta mig en promenad förbi er, spana läget ;-)

2009-07-15 @ 16:57:13
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0