Jag drömmer om Oasen..

När jag bodde i Lägenhetdrömde jag om hus... Jag tyckte att det var hemskt att vara "instängd" i en 2.a
Jag ville ha en Trädgård! En riktig OAS liksom...
Nu bor man i ett hus ...  med 2000 kvadrat tomt som man KAN göra jättemysig!



Jag insåg ganska snabbt att det krävs Mycket tid och klurerier om man ska kunna göra en Oas tillsammans med småbarn.. :-) Hur man än gör så lyckas det hamna leksaker, petflaskor som någon gjort geggamojasaft i, spadar, ett diadem  och en miljon plasthinkar som ligger överallt utom i sandlådan! (okej.. liiite överdrivet)

Vad hände med stenanläggningarna? Var är mina "rum" där man kan sitta och fika om kvällarna och höra hur vattnet porlar i mina fina dammar och känna dofter av alla olika gammaldagsa blommor jag odlat.. Var är växthuset med Lyktor från Indiska och Kuddar från Himla? Hängmattan under körsbären?

Vad hände med mitt trädgårdsintresse? Jo det kommer...
På Insidan av detta hus finns 200 kvadrat  vildmark fylld av skor, dam, flera skor, smutstvätt, ren tvätt, återvinning under bänken i tvättstugan leksaker, m.m.!
En stor eloge till alla Er som lyckas skapa en trevlig trädgård fast ni har små barn! Jag hoppas att min tid kommer! ;)

 

Jag får njuta inomhus istället och dröma om Oasen om nätterna! ;)

Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh ni bor så fint SÅÅÅÅ! =) Avis på ditt hus! Hehe

2009-07-08 @ 22:48:24
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Erika

Men du har ju gjort fint ändå :)

Jasså blire o shaka till Lasses då, trevlans då kanske vi syns , dock kanske inte på dansgolvet, hehe :P

2009-07-09 @ 13:32:14
URL: http://eccee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0