Varför är Hälsocentralen så seg och nonchallant?

Stackars lilla Thea hjärtegryn! Hon har fått Öroninflammation för första gången!! Och Oj så besvärligt det var då... Hälsocentral hit och hälsocentral dit... efter mkt tid så fick vi iaf pencillin!

Och appropå hälsocentraler och större delen av sjukvården.. Tas man någonsin på allvar? Nej det verkar vara svårt.. Alltid får man höra "avvakta och se!" "det är nog ingen fara" bla,bla! Värst av allt var när jag skulle få Lydia och jag kände på natten att förlossningen var på gång.. Då säger tanten i luren: "ja ja ta två alvedon och gå och lägg dig igen" HALLÅÅ gå och lägg dig?! Jag har ju precis gjort mig redo för värsta föda barn morgonen! Den tanten fick iaf ångra det hon sa.. Lydia höll på att födas i korridoren!!

Jag har vaansinnigt ont i halsen och testade Strepsils från apoteket och WOW de funka!! *tips*



Just denna smak är riktigt GOD också!

Kram o Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Mirris

Sjukvården är sjukt dålig just nu, Det man får ängna sin till är att sitta i telefon till höger och vänster för att försöka få tag i rätt. <och när man väl får tag i någon så kastar dom än ändå vidare.



Hoppas det fixaer sig bra:) / miranda

2009-01-19 @ 15:34:22
URL: http://mirandaostblom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej... Stackarn.. Ja öroninflammation är inte roligt... Jesper har varit hemma idag med öronvärk... Vi får inte komma till doktorn för han har ingen feber... Fast alla gånger han haft det förut har han aldrig haft feber...Hoppas Thea snart blir piggare.. Kramar

2009-01-19 @ 16:49:33
Postat av: Hanna

Hej... Stackarn.. Ja öroninflammation är inte roligt... Jesper har varit hemma idag med öronvärk... Vi får inte komma till doktorn för han har ingen feber... Fast alla gånger han haft det förut har han aldrig haft feber...Hoppas Thea snart blir piggare.. Kramar

2009-01-19 @ 16:50:41
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Inez har tack o lov aldrig behövt penicillin :) Men Jesper har haft ett antal öroninflammationer... Och penicillinet har inte varit lätt att ge honom.. Det har oftast slutat med att han spytt upp allting.. Hur går det för Thea då? Kram

2009-01-19 @ 17:05:35
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Mirris

Ja ibland måste man unna sig lite vardagslyx:).

2009-01-19 @ 17:09:59
URL: http://mirandaostblom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det jag har hört är att det gör inget att de spyr.. De får i sig det de ska iaf men jag brukar spä ut det med något han verkligen tycker om... I Jespers fall är det juice som funkar väldigt bra... Sedan brukar jag lova honom något från leksaksaffären om han är riktigt duktig.. :) Mutor funkar ju alltid :)

2009-01-19 @ 20:07:48
URL: http://hannizjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0