Blåbärssaft expriment på gång!

Söta lilla busfrö.. Att man lyckas jämt! Jag talar förstås om Lydia!
Har precis druckit kaffe och ätit äppelpaj och haft en trevlig förmiddag med grannen..
Efter fikat så häller L ut vailjsåsen på gräsmattan och kommer och drar i mig... Hon såg väl att jag såg lite halvbesviken ut så medan jag ställde in i disken så gick hon efter en Sprillans Ny POLARN OCH PYRET tröja som jag köpte igår åt Thea och TORKAR UPP VANILJSÅSEN med den.. TACK mitt hjärta..

Så här tänkte jag för en halvtimme sen: Nu står blåbären på spisen och puttrar och luktar gott! Ska prova att göra Blåbärssaft för första gången! Kanske lite nyttigare än att trycka i sig Pajer för hela slanten...



När saften puttrat färdigt tänker jag så här: SKIT! Jag spillde ur halva blåbärs smörjan på golvet när jag skulle hälla i silställningen och ÅTER IGEN! varför varför har man ett vitt köksgolv! Det är TOTALT LILA NU!! Har skurat tre gånger men de sitter som Berg....
HOPPAS saften blev god iaf!

Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja man kan ju inte låta bli att skratta..ja vad säger man, fel någonstans i receptet är min tro..men som sagt, pajer är alltid ett säkert kort, vare sig bären är hel eller söndertryckta!! :)

2009-08-25 @ 20:41:21
Postat av: Anna

kan inte låta bli å skratta :) det är underbart å läsa om din söta barn :)

2009-08-26 @ 00:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0