Kafferep och telefoner med tyngd!

Godkväll!
Jag har precis haft kafferep med Vinnersjö Maria *trevligt trevligt* Tog en hurtis runt kvarteret och till hästarna också men det var bra kallt!
Kom precis då på att LYDIA har ju Namnsdag idag!! Så Grattis till henne och Felicia! Det är alltså inte LYDIA idag utan TYRA.. Som hon också heter! :) Min Yra-Tyra!

Mamma erbjöd sig att vara med Sjukis Thea idag så jag och Vild ungen kunde åka på Bonde utflykt! Och OJ va hon trivdes.. Hon spatserade runt där i sina gummistövlar och pekade efter höns och stövlade fram till varje liten levande varelse!



När vi kom hem igen så var vi ute en stund och Thea låg inne och vilade, och alla som känner Lydia Vet att hon aldrig sitter still. Plötsligt öppnar Thea dörren på gaveln och säger: "Har hon blivit överkörd än mamma?"
Hon är Livsfarlig! Är inte bra att bo så här nära vägen med henne, hon kutar RÄTT UT!


Kvälls lek med gulliga Felicia!

Jag gav L en leksaksmobil idag.. För hon är "besatt" av telefoner och kameror och sånt.
Köp aldrig
en leksakstelefon säger jag då bara. . . Barnen vill ändå inte ha dom!
Hur mycket telefonen än blinkade och lät så ratade hon den DIREKT!
Det ska vara TYNGD i grejerna, förstår inte tillverkarna sånt? Mobilen ska heller ej spela melodier.. Barnen vill ha bara pip pip och helst att någon SVENSK röst ska svara HALLÅ eller något.. Inte Hello och Goodbye!

Kommentarer
Postat av: Jenna

Haha SÅÅ jag skrattar när du skriver! ;-)

2009-04-28 @ 21:41:57
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Hanna

Den blev mumsig.

Men det blev så mýcket att jag lära bjuda fram mamma också :)



Gjorde du också sallad eller hittade du på något annat?

2009-04-29 @ 09:18:45
URL: http://trasd0ckan1987.blogg.se/
Postat av: Anonym

oj så hon stormtrivs, syns på hela henne!..

också storasyster som håller ordning naw..söta(:

2009-04-29 @ 10:14:29
Postat av: Erika

Jasså, jo jag va ju o smörade för förskolechefen om jobb men enligt henne så hade dom tillräckligt med vikarier o folk, men hon skulle höra av sig sa hon men det var i feb. de så det ser inge ljust ut tyvärr att få jobba där. Men enligt en anställd så behöver dom alltid nya vikarier :/

2009-04-29 @ 19:01:48
URL: http://eccee.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack, Tack =)



2009-04-30 @ 07:47:54
URL: http://ihuvudetpaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0