En dag med Farfar i vårsolen!

Godförmiddag!

Här sitter jag med halsont och ögoninflammation... Inte sjuk direkt men inte helt Kry och man kan ju undra varför jag aldrig blir helt frisk!

Jag ringde till Farfar i morse... Brukar alltid göra det ett par gånger i veckan och hälsa på då och då men nu var det ett bra tag sen jag gjorde det så farfar var nog lite putt på mig hördes det...

Telefonsamtal:
Amanda- Hej Farfar! Hur är det idag
Farfar - Nej det är alldeles åt helvete
Amanda- Jasså
Farfar- Ja fast jag har städat här och varit till trägårn och piska mattor och druckit kaffe och förberett maten här och bytt gardiner i köket och cykla runt skomakarvägen och varit till banken och skrivit en räkning och och och och...
Amanda- ojdå du har hunnit mycket du, Bjuder du på Kaffe idag?
Farfar (Blir tyst en låång stund och jag förstår att han inte är särskilt positiv till impulsiva handlingar, det krävs dagar av förberedelser för en kopp kaffe)
Amanda- Kan jag komma med Lydia kl halv elva tro?
Farfar- Hinner jag det då?
Amanda- Ja det är ju TVÅ timmar till dess.
Farfar- JAvisägersådåskaskyndamigdåPANGPåmedluren !!!

Undra om jag också kommer vara så där upptagen när jag blir gammal, om man tycker det krävs enormt med planering för en kopp kaffe och att man tycker hela dagen är uppbokad för att man har en tandläkartid kl 14...

Idag får det nog bli en Glass ute i solen.. TÄNK på 90 talet så många goda glassar det fanns, minns särskilt super cornetto och banana joe! Riktigt Goda!


Kommentarer
Postat av: erika

ha en bra dag! :)

2009-04-06 @ 10:40:09
URL: http://eriikal.blogg.se/
Postat av: mostern

ja, jäklar va jäktigt livet kan va :)

2009-04-06 @ 15:31:15
Postat av: Maria Olsson

Kul att du är tillbaka!

2009-04-06 @ 20:14:07
Postat av: Johanna (södertälje)

Hej vännen,du måste fortsätta skriva,hur ska jag annars ha koll på vad som händer i ditt liv =) hörs ju inte alls så ofta tyvärr.

Stor kram till dig

2009-04-07 @ 17:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0