Äppelmos!

En lugn och skön söndag! 
Vaknade vid 6 med Elon men de gjorde inget för jag var pigg! 
Har varit ute o grejat på gården o fixat med kaninen! 
Hämtat nyskördade tomater och gurka hos syrran! 

Längtar till kvällen när jag kan ta en smörgås med massor av skivade tomater,- dom är ju SÅ goda! Dom i affären smakar verkligen NOLL! 


Åkte vidare till morbror Robert o hämtade en kasse äpplen! Tänk sån tur att jag får massa frukt o bär - som jag sagt förr så har vi INGENTING på vår gård... De är sån synd!! Jag som älskar att safta o sylta! 
Så nu har vi kokat äppelmos på 2 kilo äpplen! Gott på gröt eller bara som den är till mjölk,- skulle aldrig i mitt liv gå och köpa äppelmos med massa socker o e-ämnen! Men såklart finns de ju även bra såna! Men bäst är att göra de man kan själv! Då vet man innehållet! 

Nu är det dags att börja med middags funderingen- kalkon på menyn,- men vi vet inte än hur vi ska tillaga den! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0