Barnakuten fredagkväll

För att göra en lång historia kort...!

Spenderat denna fredagskväll på akuten...
Vi har sedan 18 september haft problem med ett "sår" på Elon - något jag kände inte var riktigt normalt.. 
Har som sagt varit 2 ggr på BVC och 3 gånger till läkare och träffat 3 olika sådana, testat penicillin - o salvor o hit o dit, MEN jag har hela tiden haft en dålig magkänsla - något är FEL.. 

Ringt hc en miljard gånger känns de som så jag till slut nästan ber om ursäkt för att jag ringer, nästan hjälper dom att säga åt mig att "de nog blir bra"

Idag vaknade jag upp med klump o magen, ont i huve o olustig känsla o kände att "jag vägrar ge mig" -
Smsar en läkare privat (fast jag vet att man inte gör så?) smsar en sköterska (får inget svar) googlar, ringer en barnläkarchef i Hudiksvall (fråga mig inte varför - men jag vela ha råd hur jag ska bete mig) ringer hc en sista gång,  fick tid till en fjärde läkare! 

Kommer dit- o han ser nog min uppgivelse... Jag trycker upp ett foto framför honom som jag tagit på Elon med min mobil.. - DÄR och då vänder det! Han säger inte mycket, men! Han säger att vi bör åka in till barnakuten direkt! Tack gode Gud! Äntligen någon som ser att detta inte är normalt... 

Fick remiss i min hand, ringer min kära sambo o ber han komma hem från jobbet så vi kan åka med Elon. 
Min mamma fick skjutsa stora barnen på juniorerna och lucia övning - så tur att dom hade det o roa sig med! 


På sjukhuset var vi i 5 timmar men Oj vilken skillnad - Där togs vi emot med varma händer, grundlig koll på Elon.. Alla Kom - hälsade - gjorde grundlig koll o såg direkt att han hade över 38 i feber - "såret" såg så elakt ut så fast de egentligen inte fanns någon ledig så fixades en kirurg till oss. 


Men väntan var lång ... Jättelång ...
Kirurgen kom- gjorde ett litet ingrepp o gick in med En lång tops i huden i "såret" Elon skrek så även mina tårar kom - han hade fruktansvärt ont .. 
En sköterska kom med en spruta med hur mycket alvedon som helst så jag ifrågasatte om de verkligen fick ge så mycket - HÄR gör vi det sa hon! 



Han Fick lugna sig lite - o kall var han stackarn men då kom en sköterska in med en stor filt som hon värmt åt han.. Så varmt o gosigt! 

Odling togs på nytt, ny penicillinkur är startad - som matchar odlingen bättre - ny tid om En vecka till kirurgen - order om att E ska bada 3 ggr / dag! 

En majskrok innan hemfärd ! 
Nu TROR denna läkare att detta Kommer läka ut av sig själv genom att han gjort ett litet ingrepp o tömt idag samt att han får ny antibiotika MEN eftersom vi inte fått hjälp i tid så har detta blivit En STOR grej av en liten sak enligt läkaren - eftersom Elon inte fått den hjälp ett barn i hans ålder ska om något är fel.. 
Så om de inte ger sig nu kommer vi behöva operera - o i Gävle söver de inte så små barn så isf blir de i Uppsala 

Håll tummarna att de blir bra nu!
Lydia o Nova gick hem till Thea o Lydias farmor o farfar efter lucia träningen- där hade de haft så mysigt o fått bullar o varm choklad! Sedan skjutsade farfar L-E fram dom tills vi typ kom hem igen! 

Nu känner jag mig ändå hjälpt och betrodd o en liten sten har lättat - idag kunde jag nästan inte vara Hemma för jag var så orolig! 

Elon fick titta på babblarna innan han somnade - de roligaste figurerna han vet! 
Lilla hjärtat vad jag hoppas du blir bra nu! 

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0