Halsfluss

Sjukvården är ju märklig ibland, både positiv och negativ...
Jag ringde imorse till rådgivningen, en röst sa "vi ringer upp dig kl xx"

Dom ringde upp efter 1 timme, och sa att ja får komma och träffa sköterska om ytterligare 1 timme, Tack! Tänkte jag för nu står jag inte ut mera...
 
När jag väl var där visar det sig att sköterskan inte hittar ngt spec fel (utan att ta sänka eller rådgöra med doktor) Hade ingen feber heller, men jag hade ju kroppen full av alvedon. så hon tänker skicka hem mig. ...
 
Tack vare en Gullig sköterka "E-B" så får jag ta sänkan, som är förhöjd. och få en läkartid 1 timme senare, Väl hos läkaren "som jag inte hörde ett ord av han sa på grund av att han inte pratade svenska" men jag fick iaf konstanterat att de är Halsfluss, så nu har jag fått pencillin.
 
Glad att de finns vissa som verkligen bryr sig iaf! Den ena sköterskan tänkte skicka hem mig, för att ja skulle återkomma OM ja blev värre (Ja skulle inte ens åkt dit om de inte var så att ja inte stod ut mer) Medan en sköterna E-B såg att ja verkligen mådde dåligt, och såg till att jag fick en läkartid!
 
Tack!
 
Sen sov jag som en stock på soffan fr kl 11.00 - 16.45
 
Nu hoppas jag på att få bli frisk snart!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tur att det finns "änglar" inom vården ibland. Kan hända jag är smått partisk men...hon kommer från ett fint släkte den där sköterskan!
Kryakram till dig från en annan sjukling!

2013-04-12 @ 19:01:43
URL: http://mariasmening.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0