Katt konflikt!

Vilken Läggnings procedur!

Går upp och lägger Lydia vid halv 8.. Hon är inne i en "vägra sova" period så man måste ligga breve och låtsas sova själv! Efter 2 minuter kommer en mycket DRYG Brummande Katt upp i sängen..

Jag kastar ner katten... Lydia reser sig...
Efter 2 minuter kommer katten upp IGEN och brummar ännu mera...
Jag kastar ner katten och Lydia reser sig upp...
Efter 1 minut tar katten en NY väg.. och kommer Brummandes uppe vid mitt huve...
Jag kastar ner katten och Lydia börjar sjunga "ja må du leva... ja må du leva..."
Tålamodet börjar tryta... 

Katten kommer upp IGEN och tok Brummar!!! Jag blir vansinnig och letar på katten med mina fötter och tar sats och sparkar ner katten som en fotboll!

ÄNTLIGEN TYST! .... Precis när Jag tror att Lydia sover får jag dåligt samvete över katten och smyger ner på golvet och kollar om den fortfarande är vid liv... och Lydia börjar VRÅLA IGEN!!
Stänger in katten i Theas rum och smyger tillbaka till Lydia.. Då börjar Skrället att JAMA OCH KLÖSA på dörren!!

Godnatt!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Inez är oxå inne i en vägra sova period :( Det kanske har med åldern att göra :) Nu testar jag med att det bara är en timmes sovamiddag på dagarna... Får se hur det går :) Kram

2009-12-01 @ 17:51:01
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Linn

Haha...det där kattproblemet känner jag igen! Häromdagen efter att Alvin hade lagt sig ropade han på mig efter en stund (jag trodde att han sov), "Mamma, mamma....jag vill inte ha Putte här"! Då var kattskrutten på sitt värsta goshumör och låg och slickade Alvin i ansiktet!!! Sen vet jag inte hur många gånger katterna väckte Alvin när han låg ute och sov i vagnen när han var mindre!! Man kan bli helgalen på katterna ibland!

2009-12-01 @ 20:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0