Veckan som var...

Dagarna går fort på sommaren! 


Förra fredagen hade vi lite sommarlunch med kontoret,- lunch i boulongern och en drink på brända bocken!


Alkoholfritt för min del,- jag skulle köra hem jag med! 


Sen under helgen var min barndomsvän hemma på besök,- Jeanette! Så roligt att ses,- det är alldeles för sällan!


Bästa helgen på länge,- så kul att sitta å surra o skratta o prata minnen! 


Flippan kom o visade upp sig hon också!


Min syster o henne sambo!


Jeanette fick prova våran tok cykel också 😅


En fin kväll / natt o vi satt ute hela tiden!


En natt promenad runt kvarteret gjorde vi också! 


Jag har också haft en dejt på stan med mina fina killar,- men alltså! Var är alla mys caféer o konditorier? 

Waynes salladen = under all kritik sist,- 89(!!) kr!! Å bara massa billig isberg o gurka o annat,- knappt ngt av värde.... 
fikabrödet tilltalar inte mig på såna här fusk caféer! Hembakat ska de va annars får de va! 

Morgon frukost på Nya fiket på torget i torsdags,- vi på kontoret blev bjudna eftersom de nyss öppnat å vi jobbar uppepå...

Samma där... inget tilltalade mig! Massa halvfabrikat o de kändes som E ämnen överallt - så de fick bli en scones till slut... kaffe med Lite grädde vill jag ha... sa jag...

Vet ni vad jag fick ? 
En kopp som var större än min termos hemma... kaffe upp till kanten,- sprut grädde med någon jädra Chokladsås ?!? på som de själva tog sig friheten att ringla på...

Mysig inredning - men nej! Jag saknar fortfarande ett kondis med sköna möbler,- udda kaffekoppar med fat,- levande ljus, jitterbugg, radiokaka,- och Budapest bakelser!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0