Veckan springer iväg!

Här går dagarna fort - redan torsdag! Jag har varit så koncentrerad på jobb denna vecka så helt kommit av mig med att skriva! 4.e jobb dagen är gjord efter juleferien som jag sagt hela veckan,- jag jobbar ju med Norska kunder så jag pratar mest norska på jobbet!
Jag har jobbat långa dagar och när jag kommit hem har jag haft hundra saker att göra bara för att min Karl är risig!
Vi startar det nya året med en blindtarmsinflammation - blä!

Men tjopp tjopp bara så åtgärdas det som behöver åtgärdas och så skickas man hem!
Så den här veckan har jag sprungit runt som en ekorre varje kväll för att hinna med allt som ska skötas med hem och barn,- tvätt ska tvättas, vikas, hängas! Sängkläder ska bytas, mat ska lagas och det ska handlas! Soptunnorna ska ställas fram och dras tillbaka,- varje kväll ska två fulla vedbärare hämtas in från vedbon,- bilen ska tankas och blöjor ska bytas,- släktingar fyller år och det ska hinnas med kalasfika,- 😅 jag somnar före kl 21 som en klubbad säl och jag skulle aldrig klara av att leva ensam,- fy tusan säger jag! Det är stor skillnad på att dela på allt de där!

Vi har hunnit med lite kaningos jag och Lydia också - är mest jag Lydia o Elon som pysslar med och hos kaninen!

Hon är duktig med djur Lydia!

Mössa från Svenssons och Jacka från mig!

En promenad tog vi också!

Ikväll ska vi kolla in de nya programmet som börjar! Kanal 4 kl 8,- dom som lever och äter ekologiskt! Så viktigt program och intressant!
Jag får serva F med lite god kvällsfika - men först: natta den lilla filuren och bära in ved 😆


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0