Hopp över ån och besök på Kyrkogården!

Igår var vi ute nästan hela förmiddagen,- älskar när vi är ute allihopa,- o när man hittar på saker! 

Vi har en Å eller heter det Bäck? Som rinner bakom vårt hus,- igår tog vi sats o hoppade över den! Kul faktiskt! 

Rädd ibland att Elon ska springa över järnvägen o nedför slänten o ramla i,- usch! Lämnar han inte med blicken en sekund! 


Fint är det iaf där ån rinner! 


Skriv inläggstext 

Barn som är ute varje dag är friska mer har jag iaf inbillar mig,- dagen efter jag sa så blev Elon rasslig - inte sjuk men nu har hostan från Hell satt igång igen! Han hostar med hela bröstkorgen,- djupt hårt och elakt och andas så där häftigt (lite fortare)

Jag verkligen hatar när han är sjuk! 


Mina barn får ofta följa med till kyrkogården,- dom kan fråga ibland om vi kan åka dit o tända ljus - o då gör vi det! Vi kan läsa på stenarna o ibland vill dom veta varför den eller den dog.. 


Idag tänder vi ljus för min mormor Kerstin 

11 år sedan idag den 23.e januari som hon dog - fy tusan vad jag saknar henne! Blir så arg o less när jag inte hann visa henne allt jag velat,- hon hann bara träffa Thea.. o hon hann inte få veta att vi bor där vi bor eller att Lydia o Elon kom! Skit känns de som! 


Måndag kväll och vi har precis skjutsat Thea på fotboll o även hunnit storhandla! Maten är planerad för hela veckan precis som jag vill ha det! 


Ikväll gjorde jag "Lufsa" brukar göra de ibland,- de är lite som tjockpannkaka men jag tror mycket nyttigare! Det är massa finriven potatis i den o mindre mjöl och bara 1 ägg! Så stekte vi fläsk till o åt med rårörda lingon - tjejerna o Elon ville ha lite grädde till också - även jag tog de å de var gott! 


Imorgon blir Elon hemma,- så hoppas vi hostan flyger bort o försvinner tills onsdag!

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0