Bebisbubbla och Vegetarisk vecka!

Hej Onsdag! 

Här rullar veckan på,- Elon frisk och på dagis igen! Jag varnade fröknarna imorse för att han är grinig,- och att han måste kommit in i någon trots... men tror han varit på strålande humör på dagis,- även om han slängt sig på backen o låtsas grinat när dom varit ute för han vela gå in ;) 

Å lilla söt tjejen är nu 3 dagar gammal och ännu namnlös! Jag smälter! Hon är näst gulligaste! Mina egna är gulligast förstås 😁


Lilla plutt!


Tänk om man kunde få ha dom så här jämt ... jag skulle skaffa 5 till direkt! 😍


Jag ska lära dig allt jag kan!


Hon är min nummer 4.a 😂 gullhönan som påminner lite om hur Lydia såg ut! 


Här har vi teamwork i köket! Elon älskar att diska,- röra,- steka,- hälla,- vispa o allt!

Vi har riktat in oss på att äta mera varierat! Mer fisk ska lagas och även vegetariska rätter ska in i vår vardag,- det var Thea väldigt positiv till! 

Igårkväll gjorde jag en Halloumistroganoff! Kanongod!!! Fredric o Lydia var besvikna dock o letade efter deras korv o blev så besviken - men jag, Thea o Elon gav höga betyg! 


Ikväll gjorde jag potatismos med morotsbiffar! I biffarna hade jag i mycket smått och gott o även hackad chili för att få lite sting! 

De här åt alla! 

Även F som först rynkade på näsan tog två portioner! Men idag hade jag garderat mig med köttbullar så valet var fritt! 


Köttbullarna fixade Elon! Stekte o rörde runt dom,- bet även ett bett då och då för att kolla så de var klara 😂👌🏼 

Han kliver inte av sin stol så länge maten inte står på bordet... för då är han snabb! Att äta middag är det bästa han vet! 

Kvällsfika,- de hör liksom till vissa kvällar... inte jämt! Men här hemma älskar vi Mästerkock!! Då tittar vi hela familjen o dukar fram något o äta på. Man blir ju alltid så sugen annars av allt de lagar på tv.n 


Imorgon väntas jobb igen... efter 3-4 sega veckor på jobbet då jag inte alls nått de mål jag satt för mig själv så känns de nu helt Ok iaf,-de är roligare att jobba när man är nöjd med sin arbetsdag och vad man åstadkommit 

Godnatt världen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0