Feber och hosta!

Ja då small det till igen,- Elon är sjuk!

Märkte hur hängig han blev när vi skjutsade tjejerna till dansen... O mycket riktigt,- han hade feber..
Sen kom världens hosta helt plötsligt,- han hostar hostar hostar hostar konstant,-! Djupt o torrt o jobbigt!

Dagens danstjej!

Efter dansen åkte vi o köpte lördagsgodis och hyrde en film! Fredric o Elon fick vänta i bilen för han hostade ju som sagt nå fruktansvärt...

Pannkaks lunch med grädde och hjortronsylt!

En del av Elons skor! Jag köper sällan skor till mig själv men barnen har skor till varje tillfälle! Dessa grå / svarta från kavat köpte vi till Elon igår! Perfekta skor till dagis!

Sen hade vi ju en galet skön eftermiddag,- solsken o finväder 1.a oktober! F knäppte upp en öl så då blev jag lockad jag med o hällde upp lite bubbel till mig och mamma!

Fixade en lyckad middag...

Rotsaker i ugn med kycklingfilé pesto och en god fetaostkräm! Mums!

Sen kollade vi på vår hyrfilm,- nämligen
En man som heter Ove!
Vi hade ju sett den, men inte tjejerna! O dom tyckte ju den var jättebra!

Elon har haft 39+ i feber inatt o hostat hela tiden så jag har sovit ytterst få timmar o känner mig som en slapp disktrasa - hoppas hostan ger med sig idag, den är hemsk!!! Aldrig tidigare hört ett litet barn hosta så hårt o djupt. Å nä- de är inte krupp! De känner jag till från Lydia... Snarare förkylnings astma hosta...


Nu ska jag smyga upp och koka kaffe och kanske koka lite mannagrynsgröt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0