Känner mig så jäkla sjuk...

Fy,- när i hela friden ska detta vända?
Influensan påminner mig om den värsta helgen i vårat liv,- nämligen påsken förra året då Elon var så otroligt dålig och låg på sjukhus..
då vi efteråt fick veta att Influensan hade drabbat Sverige hårdare än någonsin och 255 människor dog - av dom var 5 st barn!

Jag blir iskall när jag tänker på det,- när jag vet hur fruktansvärt illa han mådde,- hur alla värden skönk och sänkan steg från 21,- till 65,- för att akut stiga till 115 på en dag! Så oerhört otäckt...
när dom kom in på natten kontinuerligt för att ge honom medicin o kolla till oss.

Efter att jag sökt vidare nu så är jag nu övertygad om att det var influensa han hade nu i 1 vecka när han var så långdraget sjuk - noll aptit, torrhosta och verkade ha ont. Stackars barn,- de bara sköljer över mig nu att jag inte fattade det,- allt stämmer! Allt stämmer med att jag blev smittad också...

Så här känner jag mig
* helt matt och hängig,- hög sjukdomskänsla - benen orkar inte stå

* Torrhosta,- svag hosta, man vill hosta men orkar inte så de låter ynkligt!

* frysen och trött

* lätt snuva

* ont i varje muskel, ont i huvet och ont så fort jag rör mig

* svidande ögon

* jag känner mig även uttorkad, även fast jag är vuxen då känner man de direkt... då läpparna är torra och fnösiga o man känner sig allmänt skör!


Jag har trott VARJE dag att nu lär de vända,- imorgon lär jag jobba.... men ja är lika jävla dålig varje timme! Va ynklig man känner sig,- när man har barn är det oerhört påfrestande när mamma är sjuk... de blir ingen ordning med maten alls... tack vare mormor och Fredric har vi lyckats fått ihop middagar iaf...
saker rivs fram men ingen som plockar... tvätten slängs lite här o var men ingen tvättar den,- nu är de ju ingen fara alls,- bara gått tre dagar,- men de syns ändå!

Säger som jag sagt förr!
Hoppas jag vaknar o mår bra imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0