Våran 1.a maj!

Vilken trivsam dag vi haft... Älskar vår, älskar vindstilla, älskar denna värme vi haft idag och igår, fast de är klart man vill ha mer.. Men med tanke på snö o isvindar som varit nu så är man glad för detta!

Elon spatserar runt med sin gåvagn han, då kan han joina oss i det vi gör.

Vi har köpt ett vedlass, kluvet och klart och det kom idag! Så nu har vi trava ved som sysselsättning ett tag framöver! 

Väldigt fin ved var det... Jag brukar aldrig lägga märke till sånt, men de gjorde jag nu.. Denna var så jämn o fin :-)

Vi har fått vitsippor i vår dunge, så fint! 

Vet ni vad det här är? De här är ån som rinner bakom vårt hus.... Ganska farligt! Bävar för den dag Elon upptäcker den... 

Mycket vatten är det iaf, o väldigt fint!

Vi har en bra lektomt, idag har alla barn varit ute mestadels o byggt kojor o fixat o donat!

Jag har eldat gräs - shit va roligt det är tycker jag! 

Å nu har även F fått på en barnsadel på cykeln, så nu har Elon premiär cyklat! 
Han tyckte det var toppen mysigt!

Jag och Elon smög iväg till stallet bakom oss... Det kom en liten föl unge i veckan som vi kikade på.. Men häst mamman tyckte inte om att vi tittade så de blev ett snabbt besök.

Nu ska jag duka bordet, ikväll vankas det Janssons frestelse - köttbullar och ägghalvor !
Vi hade en påskmust kvar i kylen också så vi lyxar väl till det med en läsk, dom fick ändå inte det igår! 

Hej svejs!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0