Furuvik

Efter något års uppehåll så var det dags idag, Furuvik!!! 

Vi var där redan kl 10, så vi strosade runt o kollade in djuren, Thea hade hoppats på fler djur, de va inte så många tyckte vi! 

Vi hade filt med och pastasallad med köttbullar så innan tivolit öppnade kunde vi äta i lugn o ro! 
Lagom tills karusellerna drog igång så slocknade lilla E! 
Så tjejerna åkte karuseller i två timmar medan han sov skönt i vagnen! 

Perfekt Furuviks dag! 
Inte en enda kö... Lagom varmt o så! 

Men det är dyrt tycker jag! 
Vi betalade 1100kr för bara inträde och åkband, å då var dessutom Elon gratis, och jag hade inget åkband... 
Sen skulle de ju köpas glass, spelas på chokladhjul och kastas basketbollar o nå annat aktivitets grejs! Så 1600 kr typ bara flög iväg..... 
De tycker jag är DYRT! 

Thea.... I den läskigaste karusellen med namn Extreme! Fy så läskigt! 

Lill skrutt på filten! 

Lydia i slänggungorna! 

Själv köpte jag en glass medan dom satt i en karusell o inte såg ;) hi hi 

Vi fick vinst! Å som ni ser på bilden så blev de bråk direkt,- fast man är 12 och 9 år (typ) så ska de tjafsas om små saker! 

När vi var nöjda med karuseller och Elin vaknade från sin lur så åkte vi vidare till Ica maxi o gjorde en dunder midsommar handling där,- MEN vissa saker vi skulle köpa var billigare hemma på Ica NÄRA så vi valde att köpa dom här hemma,- tänk att de kan vara så! Många tar nog för givet att de stora butikerna är billigast, men jag brukar kolla sånt ;) 

Nu har jag precis tagit fram 1 kilo hjortron ur min frys.... Jaaa i min frys finns de guld ;) o jag har plockat dom själv! 
Kokat sylt som ska ätas på våfflor imorgon,- resten ska ingå i en förrätt på midsommar! 

Nu ska jag röja i köket,- 

Hejj hejj!!! 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder!! :) Tråkigt när sånt där är så himla dyrt, särskilt när det ju är familjer som är målgruppen!

2016-06-22 @ 16:23:17
URL: http://utgardets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0