En tur till skog och mark!

Hej söndagskväll! 
Solen skiner och vi njuter varje minut! 
Thea har anlänt hemma igen - äntligen säger jag efter 4 nätter borta! 

Så nu är de fullt hus här med kompisar! 
Vi grillade hamburgare tidigare ikväll 

Ni vet,- nu ska de grillas o grillas som sagt! 
Å sen nu tills kvälls efterrätt fick kidsen pannkakor med glass - nyplockade blåbär och sylt! 

Lyx - tyckte dom! 

Nu börjar jakten i skogen efter bär och svamp,- vi var ute i någon timme idag men hittade mest blåbär och smultron! 
Alltså jag är galen i att safta o sylta så helst vill jag ju hitta flera liter! 
Svampen hittade vi inte.... De är svårt att hitta svamp... 

Men allt man kan plocka själv i naturen är ju bra! 

De blommar fint på vår baksida nu,- o mina fingrar blir faktiskt grönare med åren.... Så de kanske blir ordning på den här tomten till slut å ;-) 

Nu ska jag natta bebis,- och gå ut o göra de andra sällskap! 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Så underbara sommarbilder!! :)

2016-07-04 @ 16:52:34
URL: http://xenomorphs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0